Wednesday, August 24, 2016

Samsung Galaxy Note 7 - Cháy điện thoại trong khi sạc

Một vụ cháy điện thoại Samsung Galaxy Note 7 trở thành một ác cảm cho người sử dụng. Vẫn còn chưa hạ nhiệt sau vài ngày ra mắt, con Note 7 đã thành than.

Thật không may mắn cho anh chàng "Chị Na" trong bài viết dưới đây, khi đang sạc điện thoại của mình thông qua thiết bị chuyển microUSB sang Type C.

Hi vọng sự cố này không bị trên diện rộng vì như thế sẽ đặt người dùng vào tình trạng hết sức nguy hiểm. Tính tới thời điểm này, mọi người đều đưa ra lời khuyên rằng nên sử dụng các thiết bị sạc chính hãng của Samsung, cũng như trong quá trình sạc thì nên tránh xa các khu vực có nhiệt/nóng và ngay cả khu vực có nước

Sưu tầm.
Thân
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

English caption below

The aftermath of a Galaxy Note 7 explosion is an ugly sight to see. Still brand new, the phablet has basically turned to charcoal. Unfortunately, no one can tell how the accident was provoked, only that it happened during charging with a microUSB to Type C converter for the cable.

Hopefully, the issue won't be widespread, for that will put lots of customers in danger. For now, we can only recommend using original Samsung gear to charge your phablet, as well as keeping it far from sources of heat or water – in general, not just during charging. The accident seems to have happened in China, where the photos originate from.

No comments:

Post a Comment